Sdílet

Švihla

Tereza Hradilková a kol.

30. 5. 2018, 20:00 – 20:40 HaDivadlo

Taneční představení Švihla dokazuje, že skákání přes švihadlo není jen dětská hra; symbolizuje i ambici, touhu po výkonu, snahu o sebezdokonalování. „Přeskakuješ sám sebe, překračuješ své hranice, nebo jsi naopak uvězněn v opakujícím se kruhu, ze kterého nelze vystoupit?“

Představení se koná ve spolupráci s festivalem TANEC PRAHA.

Vstupenky od 200 Kč

CHCI VSTUPENKU Posledních 14
VLOŽIT DO FESTIVAL PASS ? Získejte 25% slevu z celkové ceny při nákupu 4 a více různých představení z festivalové nabídky.

  

Švihla, Tereza Hradilková a kol.
Švihla, Tereza Hradilková a kol.

Taneční inscenace roku 2017

Nápad na nové taneční sólo Terezy Hradilkové vznikl při práci na tanečním filmu Beating: „Fascinovalo mě, jak boxeři skáčou přes švihadlo. Líbila se mi lehkost, se kterou se pohybovali, rytmus, který střídali, pohyb rukou a nohou, který byl sám o sobě tancem,“ vysvětluje autorka projektu. 



Taneční představení Švihla dokazuje, že skákání přes švihadlo není jen dětská hra; symbolizuje i ambici, touhu po výkonu, snahu o sebezdokonalování. „Přeskakuješ sám sebe, překračuješ své hranice, nebo jsi naopak uvězněn v opakujícím se kruhu, ze kterého nelze vystoupit?“ ptá se performerka, jejíž dílo získalo letos cenu Taneční inscenace roku.

„Tereza Hradilková přinesla nejoriginálnější inscenační koncept, který se objevil v programu. Pro přenesení emocí ženy v běhu jejího života využila oblíbenou a základní dětskou holčičí hru – skákání přes švihadlo, čímž vytvořila tak velikou jevištní metaforu a zároveň podmínky pro svůj pohybový výkon, fyzicky velmi náročný,“ Nina Vangeli.

Tereza Hradilková (*1983, ČR) začala tančit ve čtyřech letech v souboru Valášek. Studovala konzervatoř Duncan Center a následně obory současný tanec a divadlo (mime theatre) na Theaterschool v Amsterdamu. Věnuje se současnému tanci, jeho interpretaci, výuce a choreografii a to jak v Čechách, tak v zahraničí. Po studiích spolupracovala s francouzským choreografem Claudem Brumachonem, dále pak Fabianem Chylem (DE) nebo Sergem Ambertem (FR). Na domácí scéně pracovala se soubory NANOHACH (Brut, Písečná žena),  VerTeDance (Transforma) nebo choreografy jako Kateřinou Stupeckou (Sunyata), Petrou Púčikovou (projekt This Is It v pražské MeetFactory) či Andreou Miltnerovou (Beneath the Skin). Pohybuje se na scénách Divadla Bratří Formanů nebo divadla PONEC (první autorský projekt Deadline) a je jednou z vůdčích osobností žižkovského prostoru Studio Truhlárna, určeného začínajícím uměleckým projektům.

Inscenační tým:

Koncept, choreografie, interpretace: Tereza Hradilková

Dramaturgie a režijní spolupráce: Biljana Golubović

Hudba živě: Filip Míšek

Light design: Pavel Kotlík

Zvuk: Michal Sýkora

Kostým: Marjetka Kürner Kalous

Konzultace: Lukáš Jiřička

Produkce: Veronika Hladká

Koprodukce: Tanec Praha / PONEC- divadlo pro tanec, Studio Truhlárna