TŘI NOVÉ RECENZE VE ZPRAVODAJI THEATROCÉN
Opět přinášíme pohled na letošní ročník prostřednictvím zpravodaje Theatrocén. Dnes se můžete začíst hned do tří nových recenzí.
#25 Městským divadlem se v sobotu rozléhaly šepoty a výkřiky
Horácké divadlo v Jihlavě přivezlo na DSB inscenci Jakuba Čermáka Šepoty a výkřiky. Příběh tří sester, jejich patologických vztahů a zdlouhavé i bolestné smrti prostřední z nich z autorského pera Ingmara Bergmana, v divadelním provedení zkoumá lidskou psychiku z až nepochopitelných perspektiv, ale přesto s nesmírnou, téměř mátoživou přesností. Inscenaci se v recenzi věnuje Martina Kostolná.
#26 Mít či nemít napečeno, to je otázka
V průběhu sezóny 2022/23 vzniklo při Divadle Husa na provázku herecké Studio 60+. Inscenace, která byla uvedena v rámci festivalové linky Divadlo je bez hranic, je výsledkem ročního společného setkávání deseti členů souboru. Humorný a zároveň půvabný autorský tvar s názvem Napečeno mám navazuje ve své poetice na působení Studia dům pod vedením Evy Tálské. Sabina Komárková a Karolína Stehlíková se inscenaci věnují ve své recenzi.
#28 První queer pohádka na české profesionální divadelní scéně
Inscenace Princ a princ Divadla Polárka v režii Romana Gombarčeka se dotýká složitých a zásadních témat pomocí prostředků, které jsou dětem blízké. Jemně a citlivě je seznamuje s faktem, že city nemusí vzplát pouze mezi princem a princeznou. A že i princové mají právo na svatbu a rodinu.
O tom, jak téma soužití lidí stejného pohlaví, zprostředkovali v Polárce nejmenším dětem píší v recenzi Barbora Stibůrková a Karolína Bejčková.