Skip to main content

#4 Brno navštívil londýnský soubor Akram Khan Company

Janáčkovým divadlem dusaly o víkendu sloni a žirafy. Své taneční umění předvedlo deset skvěle vybavených tanečníků představujících smečku vlků, tlupu opic i hada Ká. Jaká byla první zahraniční produkce hostující na letošním ročníku Divadelního světa Brno? Přečtěte si v recenzi Aleny Punčochářové

Kiplingova Kniha džunglí je oblíbeným tématem divadelníků, její adaptace bývají na jevištích často uváděny. Není proto divu, že inspirovala také choreografa a režiséra Akrama Khana, jehož soubor po deseti letech opět navštívil Českou republiku. V jeho pojetí však neprožijeme tradiční Kiplingův příběh chlapce Mauglího, Khan nás zve do blízké budoucnosti a Mauglí, ztracenou dívku, vyšle do katastrofou zničeného vybydleného velkoměsta.

V roce 2030 došlo na Zemi k ekologické katastrofě. Následkem klimatických změn propukly vytrvalé deště, jež měly za následek rozsáhlé povodně a negativní dopad na hospodářské a politické dění na planetě. Lidé byly nuceni přesunout se do vyšších poloh a zanechat města jiným obyvatelům, zvířatům. Rozpadlý Londýn se stal domovem pro lidmi opuštěné psy, kteří zdivočeli ve vlky, laboratorní opice či zvířata ze zoologické zahrady a cirkusu. Vlčí smečka si vytvořila hierarchii, v jejímž čele stanula Rada. Před tu byla postavena Mauglí, mládě člověka, které spadlo z odplouvajícího voru do moře a které před utonutím zachránila velryba. Radou určená vlčice Baghíra se o Mauglí začíná starat a v jejím příběhu objevujeme minulost dívky i opuštěných a zdivočelých zvířat, jejich povahy a špatné zkušenosti s lidmi. Balú je vtipný tančící medvěd z cirkusu, Ká je zákeřná krajta ze ZOO se zvláštními schopnostmi vidět do budoucna, Mauglí nám zase odhaluje rozhovory s maminkou a dokresluje obraz celé ekologické tragédie. Na závěr všichni opouštějí zničený Londýn, Mauglí se opět vydává na moře nalézt svou rodinu a zvířata odcházejí hledat nový, výše položený domov.

POKRAČOVÁNÍ ČLÁNKU ZDE ►