Skip to main content

Blog & Zpravodaj Theatrocén



#36 Lítáme, to není problém!

Knihu Malý princ zná asi každý. Hodně lidí taky tuší, že ji napsal Antoine de Saint-Exupéry. Někdo si možná vzpomene, že zemřel po pádu letadla za blíže nevyjasněných okolností. Už se ovšem tolik neví o jeho dětství, prvních nesmělých zkušenostech s létáním nebo o mimořádné fascinaci a lásce k letadlům. Takovým zastávkám ze životního letu francouzského spisovatele…

více

#35 Letět výš než si umíme představit…

Toužit po poznání, důvěřovat svým snům a vytrvat. To je hlavním poselstvím multižánrové inscenace Jonathan Livingston Racek. Poutavá podívaná s filozofickým přesahem, která oslovuje širší publikum a nabízí skvělé taneční výkony. Taneční soubor Dekkadancers a Česká filharmonie připravili v rámci své již druhé spolupráce společný projekt Jonathan Livingston Racek, čerpající z předlohy Richarda Davida Bacha staré více než padesát let. Téma vytrvalosti, poznání, touhy…

více

#34 Fotostřípky – pondělí 26. 5

V pondělní odpoledne se v Divadle Reduta diskutovalo o budoucnosti nezávislé divadelní scény v Brně a o tom, jaké možnosti mají mladí umělci a umělkyně po absolvování Divadelní fakulty JAMU. Večer patřil Marii Stuartovně Divadla Petra Bezruče, Národnímu divadlu moravskoslezskému a jejich Médee a Odysee Divadla Ludus.

více

#33 Sliby, křiky, bonboniéry

S pro D’epog příznačnou kombinací výrazné scénografie a mimického, tělesného i verbálního projevu uvedlo toto brněnské uskupení v koprodukci s DSB svou nejnovější premiéru Hory, doly, epizody. Architekturu prázdného třetího patra Tržnice na Zelném trhu, jež svými rozměry a absencí členění připomíná dnes už zdemolovaný OC Dornych, využívaný pro podobné typy performancí např. platformou Terén, zaplnilo v šest hodin ráno…

více

#32 Mário Drgoňa: Nie som si úplne istý, či dostaneme kultúru do stavu pred tzv. ministerkou kultúry Šimkovičovou, pretože sa obávam, že tie škody budú príliš veľké. Nádej však naozaj vidím vo všetkých ľuďoch, ktorí sú v kultúrnom sektore, najmä v nezriaďovanej scéne a v regiónoch. Tí sú veľmi silní.

S lektorom dramaturgie činohry Slovenského národného divadla, Máriom Drgoňom, o Slovensko-Rakúskom pohraničí a jeho rozporuplnej energii, o meditačnej sile inscenácie U řeky a o tom, ako sa úplne nezblázniť z ideologického pretlaku v slovenskej kultúre.

více

#31 V jednoduchosti je síla

Prostota, jednoduchost a dobrota je často zaměňována za slabost, tupost a snadný cíl k manipulaci s lidmi a jejich zneužívání. Přestože tyto vlastnosti bývají vnímány negativně, zvláště díky nim jsme schopni zvládnout životní pouť plnou válek, nenávisti, zla a smrti. Můžeme v nich nacházet největší sílu k překonání všech překážek.…

více

#30 Máme ještě důvod k návratu?

Inscenace Odliv zahájila slovenskou programovou linku v rámci festivalu DSB. Jde o režijní počin Lukáše Brutovského, kterého není potřeba brněnskému publiku představovat. V Národním divadle Brno má za sebou inscenace jako Doktorka, Bez roucha či R/Evoluce. Samotná hra vznikla na objednávku Slovenského národního divadla (SND), s nímž Brutovský již v minulosti spolupracoval. I v tomto případě je autorem textu samotný režisér, který se podílel také na hudební…

více

#29 Své „poprvé“ můžete prožít v Divadle Polárka

Brněnská dětská scéna Divadlo Polárka se nebojí otevírat tabuizovaná témata. Na repertoáru nabízí inscenaci Poprvé, která se věnuje otázce prvního sexu. Citlivým, avšak odvážným současným divadelním jazykem baví a edukuje diváky od 13 let.

více

#28 Because the night belongs to lovers / Because the night belongs to love / Because the night belongs to us

Patti Smith – americká punková zpěvačka, hudebnice, textařka a básnířka. Už od dětství tíhla k umění a rozhodla se odejít do města možností – do New Yorku. Zde žila v Hotelu Chelsea, což jí otevřelo mnohé dveře do vysněného uměleckého světa, jelikož v Hotelu Chelsea bylo rovněž ubytováno několik významných umělců. Patti navázala hluboký vztah…

více